Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Birgitta Hellström - 10 januari 2015 14:56

Jag blir så arg när jag ser hur fakta förvrids för att passa drogindustrins syften.

va uppmärksam vad de som kallar sig Cannalisörerna och jobbar för att legalisera Cannabis säger de förvränger fakta på ett sätt som är rent sagt otroligt

bland annat påstår de att för att få bukt med spice så måste vi legalisera Cannabis - vilket ju är helidiotiskt och utan någon som helst faktabakgrund

om ni vill veta fakta om cannabis så har ni den här sidan tex http://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/SiteCollectionDocuments/Sv/manniska-och-samhalle/folkhalsa/drogforebyggande/inledning-ursula-thienemann.pdf

utdrag ur den texten :

- cannabis är på intet sätt en ofarlig drog

Den vanligaste narkotikan i alla delar av
vårt land
 Den narkotika som svensk ungdom först
och oftast kommer i kontakt med
 Spridd i de flesta social- och
åldersgrupper.
 Smuggling av cannabis anses vara en
viktig inkomstkälla för 140 kriminella
nätverk som polisen (RPS) har kartlagt.
 I hela EU är cannabis/hasch den illegala
drog som missbrukas mest

                                                 SÅ VA SMART SÄG NEJ TILL ATT ANVÄNDA CANNABIS

                                                      VA SMART SÄG NEJ TILL LEGALISERING AV CANNABIS 

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards