Alla inlägg den 16 april 2013

Av Birgitta Hellström - 16 april 2013 13:43

jag hade lovat att återkomma med vad jag hade för semesterplaner för sommaren 2013, nu ska vi försöka.......


Vi ska åka ner till Göteborg och barnen ska få se damfotboll men vägen dit gör vi till en egen upplevelse

dag 1:(effektiv körning 6 timmar)   startar vi och åker till Ristafallets camping vid Hållandsgården  (järpen) där vi stannar och sover. under dagen äter vi nån stans

           dag 2:(effektiv körtid ca 6 timmar) åker vi mot Trondheim vägen dit går genom  5 tunnlar Vaernestunnelen, Helltunnelen, Stavasjötunnelen, Vaeretunnelen, Grillstadtunnelen väl framme i Trondheim ska vi äta frukost (?) på IKEA

           

här är frukostatallrikarna (kolla in det är lite annars)

sen så ska vi gå och titta på Nidradomen

    sen kanske det blir lunch på IKEA kanske blir de  .....

  laxlassange .... Sen åker vi vidare mot Kristiansund och Atlanterhavsveien. På vägen åker vi igenom Mannsfjelltunnelen, Svalnestunnelen, Naustunnelen, Viggjayunnelen, Storsandtunnelen därefter blir det färja mellan Halsa- Kanelstraum sen åker vi igenom Frejfjordtunnelen då är vi i Kristiansund  sen tar vi sista tunnelen Atlanthavstunnelen och snart är vi framme och letar efter nattuppehälle

 

dag 3:(effektiv körtid 3 timmar 40 min) då bär det av mot Trollstigen och Geiranger. Först åker vi genom Fannefjordtunnelen sen blir det färja Åfarnes-Sölsnes Torviktunnelen,Vikanöstunnelen och Nebbetunnelen sen är det färja igen Eldsdal - Linge vi ska äta lunch vid Trollstigens camping och sen Trollstigen i sig är nog en upplevelse    

 

nedanför Trollstigen så tar vi färjan mellan Eldsdal och Linge sen vi åker ner mot Geiranger fjorden efter den vägen åker vi genom Oppskredtunnelen. och när vi kommer fram till Geirangerfjorden så stannar vi och övernattar

(....och kanske stannar vi en dag extra)

     

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards