Alla inlägg den 30 november 2012

Av Birgitta Hellström - 30 november 2012 11:38

hur ska man göra för att stoppa den klyfta som håller på att bli allt större i Sverge ?

låglöefamiljer har knappt så det räcker till maten ..... och de har ofta inte de pengarna som behövs för att köpa storköp utan måste köpa mindre och kanske oftare som i längden blir dyrare

de (eller vi ..?) måste välja vilka räkningar som måste stå över  varje månad ? ..... vilket innebär dyrare kostnader med pålagor på räkningarna

när man fått betalningsanmärkningar ..... får man inte ta på avbetalning, man får ingen lägenhet (= inte barnen heller än fast de är oskyldiga) man kanske blir nekade kbankkort

och så fortsätter spiralen neråt utan att någon frågar varför ?????

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards