Alla inlägg den 26 november 2012

Av Birgitta Hellström - 26 november 2012 10:09

Min man hade tidsbegränsat sjukbidrag   ..... det som politikerna tog bort för några år sen..... och innan det skulle sluta finnas gick jag till försäkringskassan för att höra vad som skulle hända med de som hade det  - men ingen visste.

jaha tänkte jag vi får väl vänta och se vad som händer efter nyår ..... och vad hände - ingenting !!!   

jaha tänkte jag då har han det tills det datum som han har blivit beviljad till ..... ok vi väntade längre ....... datumet kom ..... vad hände ingenting .... men han har fortfarande samma inkomst .

vilket innebär att han har en ersättning som inte finns   

vad ska man göra kontaktar vi försäkringskassan och de startar en utredning så kanske de gör oss återbetalningsskyldig .... är han sjukpensionär ? eller är han bara "långtidssjukskriven" ? vad har han för förmåner ?


ett och ett halv år innan hade hans läkare skrivet ett brev till försäkringskassan att han ville provjobba men blev då utskälld av försäkringskassan som menade vem vill anställa dig med alla dina sjukdommar.... (ja vet att det brukar vara tvärtom .... men det här är våran historia)


Han är nu inte i sånt skick att han skulle kunna ut och jobba ..... men

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards