Alla inlägg den 24 november 2012

Av Birgitta Hellström - 24 november 2012 20:13

jag brukar läsa och skriva i en sida på Facebook med det namnet (alltså "tror du på Jesus?" )

vad jag blir less när ett vettigt argumentsforum lägger sig på sandlådenivå ?

i en vuxen argumentation tycker inte jag det hör hemma om man har analklåda    

att man kallar motpartern för idiot   

...... varför kan inte vuxna föra fram argument på ett vuxet sätt ?

någonstans måsten ju det finnas ett intresse för frågan om Jesus - annars skulle man ju inte diskutera sånt.

...... och det finns mycket intressant !

hur tänker de som inte tror ? hur tror de som är agnostiker ? hur tänker de som är satanister ?

..... vad är det som gör en vetenskap accepterad ? vad får man tro? vad måste bevisas ?

.... de som säger att Gud inte finns för att han inte syns ..... vem idag har sett elektrisitet , vinden, o.s.v men vi ser verkningarna av det ,.

men de vill att vi ska ge bevis på Guds/Jesus existens !

Skaffa en egen relation med Jesus så lär du dig att han finns ...... och som jag skrev där om man vill tro men inte är säker så prova - även om det efter detta livs slut skulle visa sig att Gud inte existerar (vilket jag inte tror sker - eftersom jag är fst övertygad att han finns ) vad har du förlorat ..... INGENTING.

Du har däremot fått trygghet, vänner,gemenskap, någon att vända dig till .....

SÅ PROVA .... säg om du Gud finns så hjälp mig just nu i detta läge ......   

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards