Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Birgitta Hellström - 30 oktober 2012 10:34

Jag tror på Gud/Jesus/den helige ande för att jag har svårare att förklara denna fantastiska värld UTAN en Gud som skapare än utan.

Om vi ska tro på evolutionen så är ju min fråga varför fortsätter inte den utvecklingen hela tiden.(varför kliver inte fiskar upp på land  osv.)


Jag har så många bönesvar att min erfarenhet säger att det stämmer att Jesus finns (logik)


Jag har ett dokument som bevisar det med vittnesmål (bibeln)

Jag behöver inte prestera något utan jag får vara ett Guds barn genom nåd


Hur kan jag då tro på något som jag inte kan se och därigenom inte veta ..... jo du som behöver bevis du ser inte vinden men godtar att den finns för att du ser dess framfart och verkningar ..... detsamma gäller Jesus/Gud vi ser inte honom men hans framfart och gärningar


Man säger att den andliga sökandet i Sverige  är enorm men att den får så konstiga riktningar man vill inte se som finns närmast till hands utan söker nåt annat gärna nåt som kostar enorma pengar än fast den krtistna tron finns där gratis bara vi vill öppna oss och ta emot den ...... vi behöver inte prestera något utan det är bara av nåd han förlåter oss ALLT ..... ja allt vad du än har gjort så förlåter han det inte som vi människor som kan säga förlåt och sen ändå lägger det till om du gör nåt dumt igen utan Gud förlåter ALLT och då är det GLÖMT


som kristen är vi inte lovade ett liv utan bekymmer men vi har en annan dimention att ta till ..... vi har Gud att vända oss till i bön/samtal



Det är inte ett tecken på att vi som människa är svag utan att vi är /blir stark

Av Birgitta Hellström - 30 oktober 2012 10:29

Satt nu och såg efter tio med Malou och då sa de att ny helt unika rön visar att barns hjärnor är enormt aktiva fram till 3 år

    

När jag läste förskollärarprogrammet med examen 1983 fick vi lära oss att vi lär oss alla de grundläggande funktionerna innan tre års ålder och sen slipar vi bara de funktioner som vi har ..... VAD ÄR NYTT


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards